Veilig aangekomen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jitte Vries - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jitte Vries - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: JittedeVries

Blijf op de hoogte en volg Jitte

03 Juni 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hier dan mijn 1e verslag uit het mooie Kuala Lumpur..

Nou woensdag was het dan zover, koffer was ingepakt en alles stond klaar. Eerst nog even met Xanthe heerlijke aardbeien op brood gegeten en lekker nog eventjes in het zonnetje gezeten en toen toch maar onderweg richting Antwerpen. Natuurlijk kwamen we in de file te staan en denk je er eenmaal uit te zijn sta je in Antwerpen zelf helemaal vast doordat de tomtom je door een heel klein smal straatje stuurt. Uiteindelijk toch op het station aangekomen besef ik me dat ik mijn mobiel in de auto heb laten liggen haha dus Xanthe kon helemaal terug lopen terwijl ik mijn e-ticket om ging ruilen voor mijn treinticket. Aan het loket erachter gekomen dat ik ook een trein eerder kon nemen dus dat maar gedaan, want dat gaf me net iets meer speling op Schiphol.

Uiteindelijk dus om 16.31 vertrokken in plaats van om 17.31 en om 17.31 was ik veilig op Schiphol aangekomen. Eenmaal aangekomen eerst even mijn koffer laten sealen en daarna gelijk maar gaan inchecken, en ja hoor ik kon weer niet bij de selfservice automaat, nee Jitte moest weer in een hele lange rij gaan staan haha. Na het inchecken door de gate heen en toen lekker nog even wezen winkelen in de taxfree area, waar ik een heerlijk luchtje gescoord heb. Daarna maar even gaan zitten bij de Macdonalds onder het genot van een heerlijke Mac-kroket want tsja die ga ik dat half jaar toch wel missen. Rond half 8 maar richting de gate gelopen waar ik gelijk door de douane heen kon en uiteindelijk nog wel even moest wachten voordat ik het vliegtuig in kon. Toch is het best raar om helemaal in je eentje op zo’n vliegveld rond te lopen en helaas kon mijn laptop geen verbinding maken met internet. Gelukkig had ik mijn mobiel nog met internet en wat boeken mee zodat ik me toch redelijk vermaakt heb.

In het vliegtuig had ik heerlijk een stoel aan het raam, dus dat was wel leuk. Zaten 2 andere mensen naast me maar uiteindelijk is 1 vrouw ergens anders gaan zitten waardoor er een stoel naast mij vrij kwam die ik mooi in beslag genomen had door mijn zooi erop te leggen. Vlucht was goed verlopen genoeg te drinken gekregen en ook nog een diner en ontbijt + een snack. Uiteindelijk kwamen we om 14.50 aan wat dus 10 minuten voor schema was. Onderweg nog wel wat turbulentie gehad maar dat viel uiteindelijk nog wel mee. Tijdens de reis maar was gelezen en een filmpje gekeken en toen ook maar lekker proberen te gaan slapen wat uiteindelijk nog bijzonder goed gelukt was.

Eenmaal op het vliegveld in Kuala Lumpur aangekomen zie je al dat het echt enorm is. Ik opzoek naar mijn koffer, maar ik kon het maar niet vinden uiteindelijk toch maar gevraagd bleek dus dat je eerst met een tram naar een ander gebouw moest en daar je koffer op kon halen. Maar voordat je je koffer had moest je eerst nog door de immigratie heen. Wat bleek dus Jitte had niet alle documenten die nodig waren, maar wel genoeg zodat ik door kan lopen. Nu gaat zo’n vrouw woensdag met mijn paspoort naar het hoofdkantoor om alles verder te regelen dus daar heb ik verder geen omkijken meer naar. Eindelijk mijn koffer gevonden, kwam weer als een van de laatste eruit natuurlijk en toen op zoek naar de persoon van mijn hotel. Gelukkig was die snel gevonden want mijn naam stond keurig groot op een bordje haha. Die man heeft mij uiteindelijk weer naar iemand anders gebracht die mij met een busje naar het hotel bracht. Onderweg paar keer goed geschrokken want ik vind dat links rijden maar niks. Ze halen hier recht en links in, gooien hun auto zomaar ervoor, houden zich niet aan de weghelften maar rijden gerust over 2 banen, remmen op het laatste moment en zelfs de scooters rijden hier gewoon op de snelweg! Maar gelukkig veilig en wel bij mijn hotel aangekomen.

In het hotel mezelf maar eventjes ingecheckt en werd al gelijk voorgesteld aan de helft van het personeel haha maar de mensen zijn hier wel echt heel leuk! Uiteindelijk lekker mijn kamer opgezocht en mijn spullen uitgepakt. Heb een mooie 2-persoons kamer waar ik tot nu toe nog alleen op lig. Badkamer met douche en bad dus dat is ook wel lekker en iedere dag house-keeping en een krantje haha. En natuurlijk uitzicht op de Petronas Towers!!

Na een beetje geïnstalleerd te zijn heb ik Wouter gebeld zodat hij me een beetje wegwijs kon maken. We hadden afgesproken bij winkelcentrum Suria wat echt enorm groot is en vlakbij de Petronas Towers. Had er wel al verhalen over gehoord maar als je daar eenmaal loopt sta je echt je ogen uit te kijken en dan heb je nog maar 1 winkelcentrum gezien en er zijn er nog veel meer haha. We hebben samen maar gelijk even een maleisisch simkaartje gescoord en daardoor ben ik niet meer bereikbaar op mijn oude nummer haha (wil je mn nummer hebben stuur ff een e-mailtje haha).

Daarna maar neergeploft op een terrasje waar de bediening in vergelijking met Nederland toch wel een stukje trager is! Heb al te horen gekregen dat Alcohol hier je grootste kostenpost word aangezien het hier toch een stuk duurder is dan in Nederland. Uiteindelijk de rest maar gesmst of ze ook nog een drankje kwamen doen en Thomas van der Einden, Robin, Patricia en Luc waren zo gezellig wel eventjes te komen haha. Uiteindelijk toch een heel gezellige avond gehad, en het is waar wat ze zeggen de alcohol hier slaat veel sneller aan dat heb ik al wel gemerkt ;)

Vanochtend proberen uit te slapen, al gaat dat hier moeilijk aangezien ze om 9 uur voor je deur staan met je krantje, om 10 uur ze de minibar komen checken en rond een uur of 1 je kamer schoon willen maken. Gelukkig had ik s'middags een afspraak bij de HR department om alles een beetje door te nemen. Uiteindelijk daar aangekomen aan iedereen voorgesteld en de zaken met mijn paspoort geregeld en verder eigenlijk niet echt veel besproken haha ze waren allemaal wel heel enthousiast en heel aardig! Daarna maar even wat foto’s gaan maken zodat ik jullie ook wat kan laten zien haha maar meer foto’s volg nog. Aangezien ik maar 1 setje batterijen heb en even moet proberen een extra setje te scoren in de loop van de dagen.

En nu zit ik dit verslag maar even te typen en te wachten tot de rest klaar is met werken. Vanavond als het goed is lekker een hapje eten met zn allen en Sushant verwelkomen die als het goed is ook is gearriveerd in Kuala Lumpur.

Maandag mijn eerste werkdag dus ben benieuwd!!












  • 03 Juni 2011 - 09:31

    Kirsty:

    Heee Jit,

    Fijn dat je reis goed verlopen is. Ik hoop, dat je het erg naar je zin gaat krijgen daar, maar dat gaat wel goed komen denk ik zo ;)!

    xx Kirs

  • 03 Juni 2011 - 09:34

    Martijn:

    soundsgood dikke!
    leuk dat je iedereen zo op de hoogte houdt. Lees het met plezier!
    Veel succes en geniet er van!
    xxx

  • 03 Juni 2011 - 09:43

    Peter Besemer:

    Goed te horen. Overigens is er op de luchthaven van KL ook een MAC en in KL zelf ook maar dat weet ik niet zeker. Ja op die luchthaven heb ik ook moeten zoeken voor ik erachter was dat je met een bus eerst naar de andere kant moest. en dat rijden daar, verschirkkelijk. Niet alleen de auto's links en rechts voorbij maar dan ook nog die brommertjes daartussen. Ik zou daar niet graag zelf achter het stuur gaan zitten. Wel handig dat je veel kennissen en hulp hebt daar want Maleisisch versta je natuurlijk niet maar als die gasten Engels gaan (proberen) te praten versta je het vaak nog steeds niet.

    Nou veel succes daar verder en met het opstarten.

  • 03 Juni 2011 - 09:46

    Linsey:

    heeeee jitje,

    superleuk om te lezen! heel veel plezier en ben benieuwd naar je verdere verhalen :)! geniet er lekker van

    xx lins

  • 03 Juni 2011 - 09:48

    Maikel:

    Niet te veel alcohol drinken he in Maleisie, je weet maar nooit!

    Maar heel veel succes en plezier daar! Ben benieuwd hoe het verhaal afloopt hoor!

  • 03 Juni 2011 - 10:10

    Ton:

    Stil in huis.... Alleen dan maar aan de cognac... je lijkt meer te hebben, maar het is toch wat minder.....


  • 03 Juni 2011 - 11:45

    Anja Besemer:

    Leuk om je reisverslag te lezen. Veel plezier daar en werk ze, maandag!

  • 03 Juni 2011 - 12:56

    Esther:

    Hai Jitte!

    Wat fijn dat je een goede reis heb gehad!
    Heel veel plezier en succes.
    Geniet er van :)

    Groetjes,
    Esther (PKC)

  • 03 Juni 2011 - 13:51

    Kim:

    Jizzel!
    Goed om te horen dat je goed bent bent aangekomen! En ook heel fijn dat de mensen aardig zijn! Is het land een beetje zoals je had verwacht?
    Veel plezier vandaag en ben benieuwd hoe je eerste dagen in KL zijn!
    xxx

  • 04 Juni 2011 - 15:56

    Monique Rijsdijk:

    Hoi Jitje! Helaas konden we dinsdag vanwege de drukte geen afscheid nemen maar ik wens je echt een onwijs fijn half jaar toe en stiekem hoop ik dat je snel weer terug bent....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Stage Kuala Lumpur

Recente Reisverslagen:

19 December 2011

Only 10.5 hours to go before flying back! =)

13 December 2011

Bijna thuis!

01 December 2011

Het einde is in zicht!

30 Oktober 2011

Bezoek, Pangkor Island en Vooruitzichten!

27 September 2011

3 dagen naar het paradijs!
Jitte

Actief sinds 11 Mei 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 38045

Voorgaande reizen:

01 Juni 2011 - 19 December 2011

Stage Kuala Lumpur

Landen bezocht: